donderdag 28 augustus 2008

Ha Thecla,

Het oudste mailtje dat ik in mijn mailarchief kon vinden en dat van jou afkomstig was bevat een eenregelige en inmiddels onbegrijpelijke mededeling over bug 163. Vermoedelijk moest ik daar iets mee want na drie sardonische puntjes staat er: “veel plezier”. Dat was in april 2003 en het ging vermoedelijk over Aleph. Daarna kwam Stellent en kwamen de VKC’s en we hebben daarover nog heel wat heen en weer gemaild in allerlei toonaarden. Als je door die mails bladert krijg je een goed beeld van de ups en downs die het VKC’s bouwen heeft gekend, maar ze zijn er gekomen! En niet in het minst dankzij jouw inspanningen.

De training kwam pas jaren later…

Misschien was het VKC’s bouwen een soort examen om productonderzoeker te worden en dat gebeurde ergens halverwege 2005. Samen met Karin kwam jij DPO versterken.
We moesten wel een beetje wennen. Arie herinnert zich met plezier de verontruste reactie van Ronald op de heftige en luidruchtige discussies die jij en Arie voerden. Of opvoerden.

In een van de eerste mailtjes uit die tijd - het was een antwoord op het cancellen van het werkoverleg - zeg jij “He bah.... ik overleg liever over werk dan dat ik echt werk”. Er zitten ongetwijfeld allerlei betekenislagen in deze opmerking.

Dat brengt mij op de vraag wat we als afdeling zullen gaan missen met jouw vertrek. We hebben daar een beetje over gebrainstormd en ik wil uit alles wat geopperd is drie dingen noemen.

Als eerste: betrokkenheid en inzet. Je hebt namelijk wel degelijk hard gewerkt aan allerlei projecten, van Ask Your Library, via Newton, Primo, kennismanagement, metadata tot advanced networking en vooral het 3TU Datacentrum. Je hebt daarvoor een basis gelegd waar we heel goed mee verder kunnen.

3TU Datacentrum?


Het tweede is kritisch en sociaal. Door je werk voor de ODC en de OR kon je op afdelingsvergaderingen allerlei zaken toelichten en dat heeft ons zeker geholpen.

En het derde is is een soort competentie waar we niet op mogen beoordelen, namelijk “verbale reactiesnelheid”. Iedereen weet dat die erg hoog is en gecombineerd wordt met een flinke dosis humor. Jammer dat daar zijn geen Olympische kampioenschappen in zijn.

In zekere zin waren jouw 3 DPO jaren tropenjaren! Ik weet niet of dat voor jou zo is, maar wel voor ons. Dus je begrijpt dat we het heel jammer vinden dat je weggaat, we gaan je missen, maar we gunnen je ook van harte deze move in carriere en richting het nu nog rustige oosten des lands. Veel succes en plezier!

Frits

Geen opmerkingen: