maandag 25 augustus 2008

Testers Virtuele Thecla (Beta-versie) gezocht!

Oproep aan alle collega's en bekendenen van Thecla,

Omdat Thecla door haar, zoals altijd, voortvarende actie nu per 1 september niet alleen de TU Delft Library maar zelfs ook de gemeente Delft verlaat en ik door de vakantie periode nog niet echt heb kunnen wennen aan het idee dat je er na deze week niet meer bent steun ik natuurlijk van harte het initiatief van actiegroep TMB (al is het maar voor een tijdelijke verlenging van haar aanwezigheid).

Voor het geval de actiegroep echter onverhoopt jammerlijk mocht falen ben ik alvast geheel in lijn met het TU Delft Library beleid een duurzamere virtuele versie van haar aan het ontwikkelen.
Nadat ik met een driehoekje de benodigde capaciteit en kosten-baten op een rijtje heb gezet heb ik ondanks dat het A4'tje "Virtuele Thecla" nog niet in het MO behandeld is wel alvast een projectgroep opgericht waarmee een eerste programma van eisen en functioneel ontwerp is opgesteld.

Hieronder staat het eerste conceptvoorstel:
Deze Beta-versie moet nog uitgebreid getest worden. Bekende problemen zijn o.a. dat ze nog geen auto kan rijden, bij het fietsen soms omvalt, bij het zien van SPIE conference proceedings begint te gillen en ook niet erg voorzichtig met konijnen omgaat.

Naast oplossingen voor de hierboven genoemde problemen worden in een volgende versie ook een verbeterd gevoel voor humor geimplementeerd en zal de lijst met compatibele collega's worden uitgebreid.

Mail suggesties of geconstateerde gebreken voor donderdag 28 augustus naar j.p.rombouts@library.tudelft.nl

Geen opmerkingen: