woensdag 27 augustus 2008

Kamer 2.30

Hoi Thecla,

Ik heb het genoegen gehad om een klein jaar met jou op dezelfde kamer te mogen zitten. Even een paar kleine observaties. Je houdt van het ophangen van prikkelende teksten, teksten van Loesje zijn favoriet; op het prikbord hangt nu een A4-tje met de dramatische tekst “The End”. Op je bureau staat een medicijnenboom met Advil en Paracetamol, de “uppers en downers” zoals je zelf zegt; de hele gang weet inmiddels je boom te vinden. Fascinerend ook hoe snel je kunt typen (ik heb soms medelijden je toetsenbord) en toch gaan je gedachten nog sneller. Soms dwaalt je blik af naar de Schoemakerstraat, ik zie dat er een nieuw idee wordt uitgebroed terwijl je vingers nog bezig zijn om het oude idee uit te werken. Wat me ook altijd heeft verbaasd zijn de tijdstippen waarop je van huis uit nog mail verstuurd. Op het moment dat de meeste van ons al ruim onder de wol liggen (ik in ieder geval) zit je nog rustig met je laptopje op schoot voor de tv (meestal een crimi) te multitasken.

Beste kamergenote, ik zal je scherpe intelligentie en je compassie missen. Ik ben nu al jaloers op je nieuwe kamergenoot/collega’s in Nijmegen. Mocht je na verloop van tijd vergeten hoe ik eruit zag (kalend 50+ hoofd op een 30+ lichaam) kijk dan nog even op onze vakantie blogs.

http://suijkerinnewyork.blogspot.com/

http://suijkerinbolivia.blogspot.com/

Veel succes in Malden en Nijmegen!

Paul

Geen opmerkingen: